News

Strategia noastră este de a oferi un nivel excepțional de calitate a serviciilor la un preț competitiv

Sunt mai puțin de 9 luni de când B+N a achiziționat acțiunile Grupului ISS în Europa Centrală și de Est, inclusiv diviziile cehe și slovace. A fost finalizată tranziția? Cum au fost influențate afacerile de schimbarea acționariatului?

Schimbarea acționariatului și tranziția ulterioară nu sunt niciodată un proces ușor. Cu toate acestea, mă bucur să spun că, în cazul nostru, integrarea a fost destul de ușoară și rapidă. Procesele și sistemele cheie au fost implementate în toate țările până la finalul anului 2021. Unele aspecte ale tranziției continuă în mod natural și vor continua încă o perioadă de timp, pe măsură ce companiile evoluează și reflectă nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri. 

Schimbarea acționariatului a afectat activitatea noastră într-un mod pozitiv. Am fost, ca parte a ISS, un furnizor global puternic de servicii FM, cu toate aspectele pozitive, dar și negative, însă perioada de incertitudine de doi ani și jumătate, de când ISS și-a anunțat intenția de a se desprinde de regiunea noastră la sfârșitul anului 2018, ne-a afectat destul de mult pe piață.

Prin urmare, suntem foarte ușurați de faptul că procesul de vanzare s-a încheiat, iar acum avem un proprietar puternic, cu aspirații de creștere și dezvoltare. Ca parte a grupului B+N, suntem în continuare un jucător regional puternic pe piețele noastre, cu o mai mare flexibilitate pentru a implementa noi strategii și pentru a oferi clienților cele mai bune servicii.

Care este strategia B+N de creștere pe piețele din Cehia si Slovacia?

B+N dorește să atace agresiv piețele locale și să reintre pe unele dintre segmentele de piață pe care le-am abandonat în trecut. Strategia noastră este de a oferi un nivel excepțional de calitate a serviciilor la un preț competitiv.  Fiind o companie privată, dispunem de o structură organizațională foarte simplă, ceea ce ne permite să fim eficienți și rapizi în ceea ce privește luarea și implementarea deciziilor.

În același timp, dorim să ne comportăm ca o companie responsabilă din punct de vedere social care practică un „comerț echitabil”, punând în permanență accentul pe conformitate, transparență, sănătate și siguranță, mediu înconjurător.

Pandemia a redirecționat atenția asupra sănătății și siguranței în toate sectoarele domeniului imobiliar. A provocat acest lucru vreo schimbare în ceea ce privește tipurile de servicii pe care le caută clienții dumneavoastră?

Trebuie să priviți acest lucru în funcție de segmentul de piață și de tipul de serviciu.

Spitalele, unde curățenia de calitate este esențială pentru un mediu sănătos, au solicitat servicii de curățenie suplimentare, la fel ca în cazul sectoarelor Automotive sau Industrial, unde sănătatea și siguranța au fost cruciale pentru menținerea producției.

Alte segmente, cum ar fi comerțul cu amănuntul și birourile, în schimb, au solicitat reducerea frecvențelor de curățare sau curățenia în general.

Impactul pandemiei în serviciile de întreținere tehnică sau de securitate nu a fost la fel de mare.

B+N se preocupă intens de automatizarea și robotizarea în sectorul FM / de management al clădirilor. Ce ne puteți împărtăși despre inovațiile pe care compania le implementează și la care lucrează în prezent?

Compania noastră are un departament de cercetare și dezvoltare în Ungaria, unde proiectează soluții inovatoare de automatizare, cum ar fi roboți autonomi de curățare industrială, dispozitive de dezinfecție UV și altele.

Ca exemplu, am semnat recent un nou contract de curățenie cu aeroportul Vaclav Havel din Praga începând cu ianuarie 2022, iar intenția acum este de a implementa acolo un robot de curățenie.  O activitate similară este planificată pentru unitatea de producție Jaguar Landover din Nitra.