News

CONȘTIINȚA ECOLOGICĂ, CONSERVAREA ENERGIEI ȘI REDUCEREA AMPRENTEI NOASTRE DE CARBON SUNT DE O IMPORTANȚĂ CAPITALĂ

În primul trimestru al anului 2022, suprafața oferită de piața modernă de birouri din Budapesta s-a ridicat la 4 milioane de metri pătrați. Acesta este motivul pentru care portfolio.hu a întrebat experți în facility management despre acest subiect și a publicat un articol cu titlul „Acum, viața noastră este în joc! – Următorii 10 ani sunt imprevizibili pe piața imobiliară”.

Portfolio aștepta de aproape un an momentul în care să vadă când și cu ce proiect va putea anunța că „Am reușit! Am depășit 4 milioane de metri pătrați”.

Bineînțeles, consultanții, care au asigurat dezvoltarea constantă a pieței interne de birouri prin încheierea de contracte, dar și prin realizarea de tranzacții de închiriere și cumpărare, așteptau și ei cu nerăbdare această zi.

EXPERIENțA PROFESIEI IN FACILITY MANAGEMENT

Cine ar putea cunoaște mai bine piața internă de birouri decât experții care văd cum se construiesc clădirile de birouri și cunosc fiecare colțișor al acestora, contribuind astfel la transformarea complexelor de birouri în locuri de muncă funcționale, utile și locuibile.

„În profesia de FM, unul dintre cele mai importante evenimente din ultimul deceniu în Ungaria a fost înființarea Asociației Naționale a Furnizorilor de Servicii de Facility Management și a Operatorilor de Clădiri (LEO) – a răspuns László Vágó, CEO al NEO Property Services Zrt. la întrebarea portfolio.hu și a adăugat: LEO a fost înființată în 2013 de 13 companii care au o experiență vastă și o cotă semnificativă pe piața de FM. În prezent, are 19 membri permanenți și 21 de membri de sprijin. LEO joacă un rol cheie în promovarea popularității și recunoașterii profesiei de FM. Acum, tot mai mulți oameni știu că acronimul „FM” de pe partea laterală a mașinilor de serviciu înseamnă Facility Management. Suntem mândri că suntem una dintre cele 13 companii fondatoare și că participăm activ la activitățile LEO.”

CSABA SZIJ, DIRECTOR GENERAL ADJUNCT AL B+N REFERENCIA ZRT.

„Apariția inovației și a progresului tehnologic a fost una dintre tendințele dominante în facility management în ultimii ani. Astăzi, cercetarea și dezvoltarea reprezintă o parte esențială a operațiunilor zilnice. Ne îndepărtăm de rutinele din trecut, când tot ce făceam era curățenia, având grijă de curățenia birourilor. În calitate de lideri de piață, ne aflăm în prima linie a inovației în această industrie. Una dintre inovațiile tehnologice ale unității noastre de cercetare și dezvoltare, care are un personal de 20 de persoane, este robotul nostru de curățenie autonom numit ROBIN, care este utilizat pentru a menține curate zonele mai mari, coridoarele și holurile din clădirile de birouri. Echipamentul calculează traseul care trebuie urmat în zona de curățat în funcție de o hartă de curățare prestabilită. Acesta nu înlocuiește în totalitate curățenia manuală, însă colegii noștri care folosesc ROBIN se pot concentra mai mult pe sarcinile care nu pot fi automatizate. Un câștig important al acestui proiect de dezvoltare este faptul că acum, cu ajutorul acestui dispozitiv, curățarea poate fi monitorizată. Acest lucru înseamnă că veți ști întotdeauna “când”, “ce” și “cum” despre performanța de curățare a robotului dumneavoastră. O altă „invenție” a trecutului recent în această industrie este colectarea și procesarea datelor. Acest lucru duce portofoliul nostru clasic de servicii la un alt nivel. Este un avantaj competitiv major pentru noi faptul că putem prevedea tendințele prin achiziția și analiza datelor. La ce ne putem aștepta în ceea ce privește durata de viață și buna funcționare a unui anumit aparat? La ce trebuie să fiți atenți în legătură cu diferitele tehnologii integrate?

De asemenea, piața birourilor a trecut printr-o digitalizare intensă în ultimii 10 ani. „E-cleaning” este o aplicație pentru smartphone care duce serviciile la un alt nivel și sprijină asigurarea calității. Cu ajutorul acesteia, puteți monitoriza calitatea curățeniei. Ea se bazează pe următorul concept: colegul nostru poate vedea cu ușurință ce sarcini trebuie îndeplinite în fiecare cameră în ziua respectivă. În unele încăperi, este vorba de o curățenie completă, în timp ce în altele, trebuie golite doar coșurile de gunoi. Clientul poate verifica în orice moment dacă serviciul solicitat a fost prestat sau nu. Acest sistem de monitorizare și asistență este deja utilizat în unele clădiri de birouri și, în viitorul apropiat, îl vom lansa și cu alți parteneri contractați de noi” – a declarat Csaba Szij, director general adjunct al B+N Referencia Zrt. pentru portfolio.hu.

NOUA TENDINȚĂ ÎN SPAȚIILE DE BIROURI: EXPERIENȚA

Expertul B+N Referencia Zrt. a declarat pentru Portfolio că „este o nouă tendință în mediul de birouri faptul că firmele de facility management au început să acorde atenție „experienței” acumulate. O serie de servicii noi sunt acum oferite chiriașilor, de la cursuri de yoga și sesiuni de masaj la servicii de croitorie și cafenele. Faptul că reprezentanții generației Y au intrat pe piața muncii este un alt pas în această direcție. Atitudinea lor este diferită de cea a generațiilor mai vechi în multe privințe. Pentru ei, pe lângă serviciile de confort menționate mai sus, sunt importante și conștiința ecologică, conservarea energiei și reducerea amprentei de carbon. Acest lucru înseamnă un nou tip de provocare pentru noi” – a declarat Csaba Szij.

Articolul complet este disponibil pe portfolio.hu